Film review | 2.22

Categories Review
Review 222

You had me at Michiel Huisman. Yes, een film review op de blog en dit keer van de nieuwe thriller 2.22! Een vriendin stelde voor om naar de bios te gaan en de woorden Michiel H. in combinatie met ‘thriller’ klonken mij op dat moment als muziek in de oren. Even geen romantische meuk, maar schuilen achter je popcorn bak. Soms heb je daar zin in. Dus. Dit is wat we er van vonden.

Kassa perikelen

Oké, kleine side note. Hoe spreek je de naam van deze film uit? Twee uur tweeëntwintig? Acht voor half drie? Two point twentytwo? Twenty two past two? Maak er het je eigen van. Aan de kassa snappen ze het toch wel en met een beetje geluk kan je zelf je kaartje scoren bij een ticketautomaat. Maar goed. Klein obstakeltje naar de filmzaal was het wel. Je snapt het. Ik ging (met mijn Engelstalige master) voor het veilige twee uur tweeëntwintig. HA!

Het verhaal

Door naar de film! Dylan Branson is luchtverkeersleider en ontdekt per toeval een patroon in dagelijkse gebeurtenissen die zich ook nog eens elke dag lijken te herhalen. Hij ontdekt dit patroon nadat hij een grote fout in zijn werk maakt en op non actief komt te staan. Wat is er aan de hand? En wat heeft de liefde van zijn leven met deze toevallige gebeurtenissen te maken? Als hij haar lijkt te verliezen is hij alleen maar meer gedreven om het 2.22 uur mysterie op te lossen.

Onze mening

Michiel doet zijn acteursnaam eer aan. Dat moeten we toegeven. Helaas doet het genre ‘thriller’ daarentegen niet echt zijn naam aan. Wellicht was ik wat allergisch voor romantiek, maar ik vond het af en toe iets te cliché (ja, hee, we moeten eerlijk blijven!). Al met al is het een heerlijke, onrealistische maar mooi in elkaar zittende, wegkijkfilm met een heel licht ‘ga schuil achter je popcorn bak’ gehalte. Drie popcorntjes voor Michiel en Co!

Popcorn review

Bekijk hieronder ook de trailer van 2.22!

Heb jij 2.22 al gezien?